Acum catva ani am dat din intamplare peste un videoclip straniu si fascinant totodata. Infatisa oameni care ofereau pe strada unei mari metropole nimic altceva decat...imbratisari gratuite.
Mi-amintesc ca m-am gandit atunci, vazandu-i pe cei care ezitau sa primeasca oferta, cat de mult ne-am instrainat de infratirea firesca care aduce la suprafata spontan compasiunea, calitatea sublima a Vietii oriunde s-ar afla. Apoi am prvit mai cu luare aminte si-am vazut ca ezitarea nu era suspicioasa ci mai mult sfioasa, cu jind in ochi. 
De-atunci, ca orice adult veritabil, sper sa apara cineva care sa ma cheme si pe mine sa comit fascinantul gest in orasul meu, sau aiurea.  Totdeauna am crezut ca trebuie sa se respecte un ritual, o zi anume, ceva important si de netrecut...
Si iata ca, anul acesta s-a gasit si chemarea si inscrierea in firesc de care avem nevoie.
Intrand in grupul de voluntari al Echipei Omenirii (Humanity's Team - www.humanitysteam.ro) primul lucru pe care l-am primit acolo a fost invitatia de a organiza, cat se poate de firesc, o campanie de "imbratisari gratuite" la Focsani, oricand as fi dorit si-as fi considerat oportun. In alte orase se propunea ziua de 7 martie. 
O, minunata zi, a numarului magic 7, in care primavara se imbratiseaza si cu martisorul si cu celebrarea sufletului duios al mamei, al femeii!
Exact in acel moment, ca ACUM, am simtit bucuria imensa a realitatii deja create in care eu v-am invitat - si voi, dragii mei prieteni locuitori ai orasului meu, ati si raspuns! - sa impartasiti dimpreuna cu mine "imbratisari gratuite", la Focsani, duminica, 7 martie, ora 11:00, in Piata Tetrului.

Veniti? Puteti veni fie sa daruiti, fie sa primiti o imbratisare sincera, neconditionata si mai ales umana, de la cineva care ar indrazni sa treaca dincolo de cenusiul zidurilor inca iernatice si sa-si deschida inima a soare caldut de primavara care imbratiseaza totul fara diferentiere. Si face asta pur si simplu de bucurie. De bucuria de a fi impreuna. Cu totii UNUL.

Pe un site prieten am gasit povestea acestei campanii. Iat-o:


Campania “Free Hugs” a fost initiata in 2004 de australianul Juan Mann, care povesteste despre cum a inceput totul:

“Locuiam in Londra cand viata mea a avut o turnura radicala si a trebuit sa vin acasa. Cand am ajuns in Sydney, tot ce aveam era o geanta plina de haine si o lume plina de probleme. Nimeni nu m-a intampinat la sosire cu Bun venit si nu am putut suna acasa. Am ajuns un turist in propriul meu oras.

Stand acolo la terminalul de sosire si privindu-i pe ceilalti pasageri cum isi intalneau prietenii si familia care-i astepta deja, cu braje larg deschise si fete zambitoare, imbratisandu-se si razand, am dorit si eu ca sa existe cineva care sa ma astepte si pe mine. Cineva care sa fie fericit sa ma vada. Sa imi zambeasca. Sa ma imbratiseze.

Deci am luat un carton si un marker si am facut o pancarta. Am cautat cea mai populata intersectie de pietoni din oras si am ridicat aceasta pancarta deasupra capului, cu cuvintele Free Hugs inscriptionate pe ambele parti.

Timp de 15 minute, oamenii se uitau pur si simplu prin mine. Prima persoana care s-a oprit, m-a batut usor pe umar si mi-a spus faptul ca in acea dimineata cainele ei tocmai murise. Mi-a spus cum in acea dimineata s-a implinit exact un an de la moartea singurei fice intr-un accident de masina. Lucrul de care ea avea nevoie in acel moment, cand se simtea cea mai singura persoana din lume, era o imbratisare. M-am aplecat pe un genunchi, ne-am pus mainile unul in jurul celuilalt si, atunci cand ne-am despartit, ea zambea.


Cu totii avem probleme si cu siguranta ale mele nu se comparau cu ale dansei. Dar sa vezi cum cineva care era asa de abatut a zambit chiar si pentru o secunda… a meritat.”

Proiectul s-a raspandit in scurt timp in 80 de tari si are acum o zi oficiala a carei data difera de la an la an. In Romania, prima data cand oamenii au iesit pe strada cu pancarte “Free Hugs” a fost 23 decembrie 2006. (
http://www.damaideparte.ro)


Desigur ca noi putem face acest lucru ori de cate ori ne hotaram sa observam ca avem o imbratisare in plus pe care dorim sa o impartasim cu cineva care-si deschide pur si simplu bratele.

"Indiferent de varsta, sunt necesare:
4 imbratisari pe zi pentru supravietuire,
zilnic 8 pentru pentru a ne mentine in forma
si 12 imbratisari pentru a evolua si a creste."

Cei care doresc sa se implice in proiectul de promovare a acestei campanii in orasul Focsani, noi, Asociatia "Fii CEL ce ESTI" CREAT si Echipa Omenirii (Humanity Team) va propunem:

Data: Duminica, 7 martie 2010, ora 11:00,

•Locatia: Piata Teatrului din Focsani,

•Resurse necesare: inima deschisa, iradiind de iubire si dorinta de a darui bucuria unei imbratisari sincere. In plus, e nevoie si de o pancarta inscriptionata cu oferta "Imbratisari gratuite".

•Cine poate participa: oricine. Sunteti asteptati cu mic cu mare, copii, parinti, bunici, tineri si adulti, indrazneti si timizi, oameni care ati simtit si cunoasteti suportul, alinarea, bucuria adusa de o imbratisare. 

•Inscriere: Daca va hotarati sa participati, trimiteti un e-mail pe adresa
[email protected] sau lasati aici, intr-un comentariu, datele de contact.

Va astept cu iubire sa impartasim bucuria de a fi impreuna!

Picture
mariana vartosu
3/11/2010 04:54:14 am

Minunata imagine. Regret ca n-am putut paricipa.Aveam de daruit si, poete, de ce nu?, de primit imbratisari sincere.Minunat gestul vostru. Cu siguranta astfel de actiuni vor schimba fata lumii. Zgarcitii, se vor imbogati nefiresc. Ma bucur pentru noi toti.Va iubesc sincer, curajosilor!

Reply
3/24/2011 01:20:40 am

have a look yiwu ,maybe you will search for another, try yiwu china ,Ok.

Reply



Leave a Reply.


copyright © 2009 "Fii CEL ce ESTI" CREAT